Jednou z vÄ›cÃ, které vÃdáme venku nejÄastÄ›ji, jsou bezpochyby automobily, pÅ™edevÅ¡Ãm pak ty osobnÃ. A je jich ÄÃm dál vÃce. ZatÃmco dÅ™Ãve bylo pomÄ›rnÄ› vzácnostÃ, a kdo mÄ›l v rodinÄ› jedno, byl rozhodnÄ› stÅ™edem pozornosti, dnes jich v každé rodinÄ› najdeme hned nÄ›kolik. Nenà výjimkou, že má své vlastnà každý Älen rodiny, který má Å™idiÄský průkaz.
Â
Â
Je vÅ¡ak otázkou, zda jich opravdu potÅ™ebujeme tolik. JistÄ›, nenà pochyb o tom, že nám vlastnà auto znaÄnÄ› zlepÅ¡uje mobilitu, neboÅ¥ se dÃky nÄ›mu dostaneme snadnÄ›ji tam, kam potÅ™ebujeme, a nemusÃme se spoléhat na veÅ™ejnou hromadnou dopravu. Ta je totiž sice v naÅ¡Ã zemi na velmi dobré úrovni, avÅ¡ak to stále neznamená, že je dokonalá, zvláštÄ› pak na malých vesnicÃch, nehledÄ› na fakt, že Äasto trvá déle a mnohdy musÃme poÄÃtat s pÅ™estupy.
Â
Také je pravdou, že zvláštÄ› pro starÅ¡Ã lidi a pro ty, kteřà majà problémy s mobilitou, může být cestovánà autobusem Äi vlakem prakticky nemožné. Je to proto, že nastupovánà a vystupovánà je leckdy ponÄ›kud obtÞné i pro zdravého ÄlovÄ›ka, natož pak pro toho, kdo má potÞe se hýbat. S tÃm je také potÅ™eba poÄÃtat – koneckonců pro nÄ›které z nich je těžké posadit se i do běžného auta, a musà jej mÃt speciálnÄ› upravené, aby do nÄ›j mohli nasednout.
Â
Â
Je ovÅ¡em pravda, že nárůst, který vidÃme, souvisà hlavnÄ› s pohodlnostÃ. A je dobÅ™e známo, že jsou si lidé ochotni za pohodlà pÅ™iplatit. Proto nenà divu, že jsou ochotni pÅ™ijmout i cenu, kterou je nutné za automobil i za jeho údržbu Äi pohonné hmoty zaplatit.
Â
Zdá se vÅ¡ak, že jich je v poslednÃch letech až pÅ™ÃliÅ¡. Proto bychom mÄ›li zvážit, zda by nebylo vhodné jejich poÄet omezit. PÅ™eci jen, je potÅ™eba si uvÄ›domit, že obÄas je cena za naÅ¡e pohodlà pÅ™ÃliÅ¡ vysoká, a to nejen pro nás osobnÄ›, ale také pro dalÅ¡Ã generace. A na ty bychom mÄ›li myslet pÅ™edevÅ¡Ãm. Koneckonců, je jen na nás, v jakém stavu jim zanecháme svÄ›t.