Ten, kdo se vrhne na internetové podnikání, může být zkraje nadšencem s mnoha iluzemi. Ovšem jak čas běží, nejednou tento iluze ztrácí. A sice proto, že se obvykle nedaří automaticky tak, jak by se podle představ takového člověka dařit mělo. I když si tento představoval, jak snadné bude se s pomocí globální sítě jménem internet uživit, jak snadno se určitě mezi těmi zástupy lidí, kteří mají internet k dispozici a využívají ho, najde dostatek zákazníků, realita se ukazuje být jinou.
Takový člověk si pořídí svůj web, jenže namísto čilého ruchu mu na něm – jak se říká – chcíp pes. I kdyby byla nabídka zdánlivě nejdokonalejší, jakou si jenom člověk dokáže představit, není nikde nikdo, kdo by sem spěchat a toužil tu uzavřít nějakou tu obchodní transakci. A bez toho se pochopitelně nikdo s vlastním webem neuživí.
Proč je tomu tak? Je to vlastně jednoduché. Podobný nápad dostala už spousta lidí a vzniklo tedy tolik alternativních webů, že už se v nich nikdo pořádně neorientuje, a tudíž tu může zůstat zcela stranou zájmu i ta prokazatelně nejlepší nabídka. Není v lidských silách navštívit vše, co na internetu je, a tak mají některé zde zveřejněné prezentace smůlu.
A jak se takové smůly zbavit?
Mezi metody, jež mohou pomoci s nápravou nedostatků vyplývajících z nedostatečné návštěvnosti, patří i linkbuilding https://www.seolight.cz/. Tedy vytváření zpětných odkazů, jež umístěny na jiné weby přesměrovávají návštěvníky z těchto i na web, kterému slouží, a jež slouží i jako jedno z měřítek, podle nichž jsou weby posuzovány internetovými vyhledávači, nástroji, jež rozhodují o návštěvnosti webů zásadní měrou.
Web, na který směřuje dostatek kvalitních zpětných odkazů, tak získá návštěvníky z řad návštěvníků jiných webů, a navrch si v tomto ohledu polepší i tím, že ho internetové vyhledávače posunou ve výsledcích svého hledání na výhodnější pozici, tam, kde lidé hledají to, co je zajímá, nejčastěji. A návštěvnost je pro úspěšnost webu nezbytná.