Na trhu je obrovské množství konkurentů. Chtějí nějak zaujmout, odlišit se od ostatních. K tomu mohou použít dva druhy nástrojů – cenové a necenové. Cenové nástroje užívají v oblasti slev a akcí typu 3+1. Jenže tohle nelze dělat do nekonečna. To by se za chvíli prodávalo všechno prakticky zadarmo. A tak se čím dál tím častěji setkáváme s praktikami necenového charakteru.
Jako první můžeme hovořit o reklamě. Výrobci se za pomoci svých specializovaných pracovníků snaží svými reklamními spoty oslovit co největší množství potenciálních kupujících. Spoty jsou většinou barevné a melodické, aby se lidem zaryly pod kůži. Což se jim prostě daří. Často také využijí nějaký emotivní příběh, který činí celou věc naprosto skutečnou, a my jí nedokážeme nevěřit.
Další a velmi populární strategie jsou tzv. doplňkové služby. Dalo by se říci, že s nimi se opravdu „roztrhl pytel“. A prodejci moc dobře vědí, proč to dělají. Právě doplňkové služby jsou dle mého názoru ty, které opravdu zabírají. Může se jednat například o dopravu zdarma, která osloví naprostou většinu váhajících zákazníků. Populární se také stává montáž zdarma, kdy Vám pracovník dané firmy postaví například skříň nebo sestaví stolní počítač, což například matky samoživitelky mimořádně ocení.
Necenových faktorů je mnoho, lze například ještě hovořit o využití lepších technologií či materiálů. Stát se kvalitnějším a atraktivnějším v oku zákazníka také bezesporu funguje. Zde ale nutno zmínit i faktory, se kterými výrobce nic neudělá a které dokáží jeho plány vcelku zhatit. Jedná se především o pokles pracovní síly a závažné klimatické změny, které nějak narušují nebo omezují výrobu. Změny týkající se klimatu jsou nesmírně důležité především pro zemědělce nebo například výrobce venkovních bazénů.
Na první pohled se může zdát, že podnikání a působení na trhu není žádná věda. Přizpůsobit se ale přáním spotřebitelů a uspět na poli plném dravé konkurence není nic lehkého. Nedivme se tedy, že marketingové týmy se stávají samozřejmostí každé větší ambiciózní firmy. Na druhou stranu z toho vychází, že firmy nenabízí tyto služby pro to, aby učinili zákazníka šťastným, ale aby učinili firmu prosperující.