Kvalitní školství je velmi důležitá věc. Pokud není kvalitní školství, není ani kvalitní vzdělávání, tudíž není žádná budoucnost daného státu. Obsazovat kvalitní učitele, kteří umí učit a dobře, je věc nejen školy, ale jak jistě víme, dotýká se to právě i státu, protože školství určuje budoucnost mladých lidí. Pokud vám někdo v brzkém věku znechutí matematiku, už se k ní nikdy nedostanete. Každého baví něco jiného, to je pravda, je to však ale hodně závislé na tom, jak učitelé učí a jak k žákům oni sami přistupují. Pokud učí nudně nebo na žáky křičí, je jasné, že studenty daný předmět bavit nebude a budou z něj mít špatné pocity či dokonce trauma.
Traumatizující zážitky se s námi táhnou celý život a hold se pojí s tím nejbližším, co zážitky obklopuje. Nejen že studenti nebudou mít rádi určitého učitele, také nebudou mít jistě rádi daný předmět a je to tedy velmi důležité. Proč nejsou učitelé, kteří by učili matematiku? Je to sám o sobě těžký předmět a mnohdy učitelé vyučující matematiku jsou jaksi velmi zvláštní a mají velmi agresivní přístup k výuce. Jak si u takových učitelů (nejen matematiky) vybudovat jakýsi respekt?
Respekt je důležitý nejen ze strany žáků, ale také ze strany učitelů. Učitel není nijak povýšen a neměl by být povýšen nad žákem, protože není nic víc kromě toho, že je dospělý, což víme, že není nic díky čemu by se měl člověk cítit povýšen. I k dětem a mladším lidem se člověk musí chovat s úctou a respektem. Jak si takový respekt vybudovat u člověka, který není vůbec zvyklý chovat se s úctou? Semkněte se jako celá třída. Pokud vás bude více, budete mít větší šanci dělat změny. Postavte se jeden za druhého. Slušně učiteli oznamte, že dělá něco špatně. Že vás dusí, že se nechová správně. Vždy vás musí být více a nesmíte se bát učiteli něco říct. Pokud ani to nezabere, oslovte ředitele školy či jiného učitele, kterému věříte.