Společnost se nicméně rozhodla prodloužit platnost bezpečnostního varování poté, co zjistila, že vada může mít vliv i na více jejích modelů. Vyšetřování BBC ukazuje, že porucha v elektronice by se mohla týkat i více modelů, než se předpokládalo v roce 2017. Očekává se, že společnost bude přímo kontaktovat zákazníky postižené svoláním benzinových a naftových modelů z řad BMW 1, 3, Z4 a benzinových i naftových modelů X1 vyrobených v období od března 2007 do srpna 2011. Nejnovější svolání následuje po výzkumu BBC Watchdog Live, který zjistil, že vozidla mohou při jízdě sama od sebe zastavit.
„Uznáváme, že ve vozidlech, na které se nevztahovalo původní svolání, mohlo docházet k podobným problémům s přívodem energie,“ uvedla automobilka. „Abychom uklidnili zákazníky s obavami ohledně bezpečnosti jejich vozidel, rozhodli jsme se prodloužit dobu svolávání. Dnes proto oznamujeme, že přijmeme patřičné kroky k prodloužení doby na svolání vozidel ve Velké Británii, abychom u všech postižených vozidel vyřešili problém s přívodem energie.“
Mwape Kambafwile řekl BBC, že přestal jezdit ve svém voze BMW řady 3 poté, co se v prosinci 2016 jeho vozidlo na silnici zničehonic zastavilo. „Jen jsem si pomyslel, že kdybych jel v autě po dálnici s celou rodinou, mohlo by to být v danou chvíli velmi nebezpečné. Odvezl jsem tedy auto do autorizovaného sevisu a druhý den mi zavolali a řekli, že se nejspíš přepálil kabel, což zabránilo průchodu elektrického proudu.“
Automobilka dovolila Kambafwilemu si auto odvézt bez jakéhokoli varování, aby ho nepoužíval, ale sám řekl, že se při řízení cítil velice nepohodlně.
Lze předpokládat, že se řidiči budou ptát, proč trvalo BMW tak dlouho, než svolalo tyto potenciálně nebezpečné vozy ve Velké Británii, navíc až několik let poté, co se stejná závada objevila u jejich vozidel i v několika dalších zemích.