E-shopy fungují na principu internetového prodeje zboží, které následně odesílají zákazníkům. Některé mají k sobě i kamennou prodejnu, jiné fungují čistě na bázi internetového prodeje, případně mají jen malou výdejnu balíčků, pokud je nechtějí zákazníci poslat na svou adresu. Posílání balíků však znamená dost velkou ekologickou zátěž pro naši planetu, zejména kvůli velkému množství obalového materiálu. Pomocí různých drobností ale můžete toto množství redukovat.
Používejte znovupoužitelné materiály
Čím dál více firem si uvědomuje, že obalový materiál se jim může dost prodražit a také je značně neekologický. Proto začínají využívat různé alternativy. Někteří dodavatelé řeší dodání zboží například tak, že firmám posílají zboží v různých plastových obalech. Využívají třeba plastové bedny. Až jich má firma u sebe větší množství, jednoduše je pošle zase zpět dodavateli a ten v nich znovu posílá zboží. Je to ekologické a levné, jelikož obalový materiál vás nebude stát nic, kromě vstupních nákladů a nějaké té výplně proti poškození zboží.
Nevyhazujte obaly
Spousta dodavatelů a firem posílá své zboží v klasických kartonových krabicích a volný prostor vyplní třeba bublinkovou fólií. Nic z toho nevyhazujte! Najděte si ve svém skladu e-shopu nějaké místo, kde můžete tyto materiály schraňovat a poté je využívejte k balení vlastních zásilek. Možná balíčky nebudou tak vzhledné, jako z ještě nepoužitých obalů, ale pokud na svých webových stránkách uvedete, že se jedná o recyklované obaly ve snaze ulevit přírodě, zákazníci se jistě zlobit nebudou.
Správná velikost krabice
Když už balíte zboží, dbejte na to, abyste vybírali krabice, které sedí tak akorát k velikosti zboží. Je opravdu zbytečné brát obří krabici na věc, která má maximálně 30 cm. Pokud to uděláte, budete muset použít zbytečně mnoho výplňového materiálu. Snažte se tedy šetřit místem i obaly.